Relaks & Mięśnie dna miednicy

dla wszystkich kobiet
Prowadzący
Zuzia Wolska
poniedziałek
Kim jest Zuzia?

Mięśnie dna miednicy pracują na co dzień, spełniając ważne funkcje i dbając o jakość naszego życia na wielu poziomach. Są też jednymi z pierwszych mięśni w naszym ciele, które reagują na stres i zmęczenie nadmiernym napięciem. Jeśli często zdarza Ci się zaciskać zęby lub odczuwasz ból i sztywność w okolicy karku i barków, wyobraź sobie, że z Twoimi mięśniami dna miednicy dzieje się to samo. Nadmiernie napięte, tracą swoją elastyczność i tym samym, przestają działać prawidłowo i dobrze spełniać swoje zadania. Duża sztywność miednicy może powodować bolesne miesiączki, ból kręgosłupa, objawy rwy kulszowej, zaburzenie pracy mięśni dna miednicy – ich nadmierne napięcie, a co za tym idzie, problemy jelitowe, nieprawidłową pracę układu moczowego, czy zmniejszenie jakości życia seksualnego.

Dlatego tak ważna jest profilaktyka i dbanie, by nasze miednice pozostawały w ruchu, a mięśnie je otaczające mogły być elastyczne i spełniać swoje zadania bez przeszkód. Może wydaje Ci się, że ćwiczenia mięśni dna miednicy to jedynie ich wzmacnianie, tymczasem, do dobrej pracy, często brakuje im właśnie rozluźnienia i elastyczności. Te zajęcia są po to, żeby dać mięśniom dna miednicy wytchnienie i poprzez ćwiczenia i pozycje relaksacyjne, utrzymać ich działanie w równowadze.

 

DLA KOGO

Zajęcia są dla wszystkich dziewczyn, które chcą nauczyć się odpowiednio dbać o swoje mięśnie dna miednicy. Nie zastąpią wizyty u fizjoterapeuty i nie są dobranym indywidualnie treningiem mięśni dna miednicy, ale formą profilaktyki i zadbania o tę bardzo ważną a często pomijaną okolicę naszego ciała. Zapraszamy też w szczególności te z Was, które zmagają się z bolesnymi miesiączkami, bolesnym współżyciem, endometriozą, problemami układu moczowego lub napiętym dolnym odcinkiem pleców. 

 

CO DOSTANĘ

Na zajęciach nie będziemy zadaniowo wykonywać poszczególnych ćwiczeń, zamiast tego poszukamy najlepszych sposobów na to, żeby dobrze poczuć własne ciało, poznać jego budowę, wsłuchać się w swój rytm i nauczyć odpowiadać na potrzeby płynące z naszego organizmu. 

Będziemy skupiać się przede wszystkim na okolicy miednicy, pracując nad jej mobilnością i elastycznością otaczających ją mięśni, ale nie tylko, bo nasze ciało to całość i funkcjonowanie jego poszczególnych części, wzajemnie na siebie wpływa. Dlatego oprócz pozycji relaksacyjnych dla mięśni dna miednicy, przyjemny, łagodny zestaw asan i ćwiczeń oddechowych, pozwoli nie tylko zregenerować i przywrócić do równowagi funkcjonowanie mięśni dna miednicy, ale również zbudować świadomość ciała oraz wyciszyć całe ciało i umysł.

 

W PROGRAMIE

  • PRACA Z CIAŁEM –  dużo pozycji relaksacyjnych i regeneracyjnych, świadoma praca z mięśniami dna miednicy
  • ANATOMIA – podstawy anatomii – tylko tyle, aby zrozumieć jak działają mięśnie dna miednicy
  • PRACA Z ODDECHEM –  nauka poprawnego wzorca oddechowego
  • RELAKS   – odpoczynek 

 

SAFETY TIP

Jeśli masz jakieś schorzenia lub kontuzje, przed przyjściem na zajęcia, koniecznie skonsultuj się z lekarzem. Nawet jeśli nie są to poważne rzeczy – poinformuj nas o tym. 

Jeśli jesteś w ciąży – zapraszamy po ukończeniu pierwszego trymestru. Najlepiej z zaświadczeniem od lekarza. Czekamy na Was. <3

FreshMail.pl
 

Na tej stronie korzystamy z ciasteczek. Pozostając, wyrażasz na to zgodę. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close